Advisering

Je bent verantwoordelijk voor een ingrijpende verandering. Of je nu bestuurder bent, programmamanager of oprichter van een bedrijf aan de vooravond van een verkoop, je zult moeten communiceren. Niet alleen intern met de Ondernemingsraad, je managers en medewerkers, maar ook met de buitenwereld. Op enig moment moeten je medewerkers van de plannen op de hoogte worden gesteld. Misschien maak je je zorgen om productiviteitsverlies, om weerstand tegen de verandering. Heb je geen idee wat de impact van je besluit zal zijn en weet je niet hoe je de boodschap moet gaan brengen. Moet jij dat eigenlijk zelf doen?

 

Communicatie bij veranderingen

En wat te doen met collega’s die nachtdiensten draaien, of collega’s die verspreid over verschillende landen werkzaam zijn? Hoe bereik je hen op hetzelfde moment? Er zal een persbericht moeten komen waarin je je plan uit de doeken doet en je strategie ontvouwt. Naar wie stuur je dat bericht? Wat doet de ‘andere partij’ eigenlijk? Hoe stem je je uitingen op elkaar af?

Advies over communiceren bij een verandering

Sinds vijftien jaar helpen wij organisaties bij het communiceren over hun veranderingen. Of het nu gaat om een not for profit-organisatie die een reorganisatie moet doorvoeren of een beursgenoteerde onderneming die een bedrijfsonderdeel afstoot, wij hebben de expertise en nemen je graag aan de hand mee. Daarbij maken we op basis van een gedegen briefing graag een compact communicatieplan. Daarin staat precies wat we willen bereiken, rekening houdend met de beschikbare tijd. Afstemmen doen we tussentijds, terwijl wij je na akkoord op het plan vooral hands-on van dienst zijn. We schrijven je verhaallijn uit, maken je middelen, organiseren meetings en zorgen kortom ‘dat het er komt’. Soms hebben we daarvoor een aantal maanden; in veel gevallen zijn slechts enkele weken beschikbaar. Ook dan gaan wij graag aan de slag. Met theoretische bagage en ruime praktijkervaring helpen wij je op een pragmatische, vriendelijke manier en doen we geen concessies aan de kwaliteit van jouw communicatie.

 

Heb je vragen en wil je direct een antwoord? Bel, mail of app dan gewoon even. Wij zijn voor bestaande en nieuwe klanten vrijwel altijd bereikbaar. Of we bellen snel terug. Soms heb je een acute vraag en dan is direct antwoord wel zo handig!

 

CONTACT